Šefo blogas

Įdomiausios maisto paslaugų tendencijos 2020-aisiais

2020 - 02 - 20

Internetinis žurnalas profesionaliems šefams „KTCHNrebel“ paskelbė dvidešimt tendencijų, kuriomis šiemet gyvens maisto paslaugų sektorius. Smalsaudami, ko tikėtis 2020-aisiais, atrinkome pačias įdomiausias tendencijas.

Klimato kaita skatina efektyviau naudoti energiją
2019-ieji buvo gana skandalingi su Greta Thunberg ir globaliais protestais dėl klimato kaitos, ir nepanašu, kad šis judėjimas sustotų. Didesnis visuomenės susirūpinimas tarša ir tvarumu reiškia, kad greitas reagavimas yra būtinas ir virtuvės šefams: efektyviau naudoti energijos išteklius, mažinti taršą ir kurti tvaresnį verslą.

Vienkartinio plastiko draudimas
Pasak mokslininkų, 2014 m. pasaulio vandenynuose plūduriavo penki trilijonai plastiko gabalų. Ši problema sprendžiama ne vien skatinamu atliekų rūšiavimu, bet ir vienkartinių maišelių draudimu. Faktas, tūkstantmečio (millenial‘sai) ir Z karto atstovai itin mėgsta užsisakyti maistą išsinešimui, tačiau tikrai nesidžiaugia augančiomis plastiko atliekomis, tad restoranai privalo būti ekologijos permainų priešakyje. Kompostuojamos ar daugkartinio naudojimo pakuotės tampa aktualios ne tik prekybos centrams!

Jokių atliekų
Skaičiuojama, kad kasmet išmetama 1,3 milijardo tonų maisto. Sunaudoti visus turimus produktus, kad liktų kuo mažiau sugedusio ar nepanaudoto maisto, yra tikras iššūkis, tačiau „zero-waste“ restoranus atranda ne vien ekologija susirūpinusieji gurmanai – netolimoje ateityje tai gali būti puikus verslo modelis.

Mažėjančios komercinės virtuvės erdvės
Komercinė virtuvė išgyvena savotišką evoliuciją: mažėja gamybai ir sandėliavimui skirtos erdvės, naudojamos konvekcinės multifunkcinės krosnelės, kaip „Rational SelfCookingCenter“ ir kita įranga, leidžianti gaminti efektyviau ar kelis patiekalus vienu metu.

Auganti maisto pristatymo rinka
Pasaulinė maisto pristatymo rinka dabar siekia daugiau nei 100 milijardų JAV dolerių ir, jei bus išlaikytas dabartinis augimo tempas, iki 2023 m. jos dydis išaugs beveik dvigubai. Užsisakyti maisto į namus pamėgo ir lietuviai – restoranams tenka rūpintis ne vien maisto pakuotėmis, bet ir naujų procesų, atsirandančių dėl augančių užsakymų, suvaldymu.

Robotizacija, dirbtinis intelektas ir virtuali realybė
Duomenų mokslas ateina ir į maisto paslaugų sritį, turbūt laiko klausimas, kada pasitelksime 3D spausdinimą virtuvėse ar klientų pasirinkimų prognozavimą, kad galėtume efektyviau planuoti maisto produktų užsakymą ir meniu sudarymą.

Maisto paslaugų rinka atsisako grynųjų pinigų
Nesinešioti grynųjų tampa savotiška mantra, tačiau šiuolaikiniam vartotojui nebepakanka galimybės atsiskaityti tik mokėjimo kortele (juo labiau, kad ja atsiskaitant nėra galimybės palikti arbatpinigių už gerą aptarnavimą) – restoranai vis dažniau integruoja mobilius mokėjimus. Kitas žingsnis – visiškas grynųjų atsisakymas.

Kintantis vartojimas įkvepia naujus skonius
Vieno kito vegetariško patiekalo restorano meniu jau seniai nebepakanka – šiandien restoranai turi būti pasiruošę maitinti veganus, fleksitarus, gliuteno netoleruojančius ir kitokių poreikių turinčius lankytojus. Tai iššūkis ne vien restorano šefams, bet ir maitinimo įstaigų vadovams – kaip pritraukti ir patenkinti įnoringus lankytojus, kad jie grįžtų dar kartą ne tik dėl eilinės „Instagram“ asmenukės.